דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טכניקות מכירה - כדאי לשים לב 

מאת    [ 05/06/2008 ]

מילים במאמר: 914   [ נצפה 9549 פעמים ]

טכניקות מכירה נעות ומשוטטות חופשי במקומות רבים. הן אינן נעצרות. בכל רגע נתון ושנייה, עוד מישהו פיקח משתמש בהן כדי לקדם סגירת עסקה. והכי מפתיע: גם אם הוא לא יודע שהוא אפילו מוכר ומה בדיוק. טכניקות מכירה הן עניין מסווג והרפתקני, אשר גבולותיו הסופיים ומיקומיהם טרם נודעו למחוזות דמיון המוח הקודח. יש טכניקות מכירה שסוגרות עניין מהר ויש נוספות שזוחלות. אך, טכניקות מכירה , מכל סוג שתהיינה, הינן משהו שכדאי לפתח, לאמן ולחדד. ההבדל האמיתי בין טכניקות מכירה מצליחות לטכניקות מכירה שלא מצליחות היא מידת השליטה בהן, התאמתן לרצוי והחילוף המיומן , הזריז ביותר שניתן לבצע משעולה הצורך לבצע ווירטואוזיות מכירה. לשם כך, טכניקת מכירה אמורה לסייע. זהו תפקידה.    מיון וסיווג טכניקות מכירה אם מישהו יגיד לכם כי בידיו כל הכלים המנצחים לביצוע מכירה מוצלחת, ייתכן והוא הוזה. במידה ואותו אדם ימשוך במרפקכם ויגיד לכם, בואו הנה רגע הצידה, יש לי כמה סודות שיגבירו לכם באורח פלא את המכירות, גם זה יהיה מתמיה. אך במידה ואדם חכם יאמר לכם, עצרו לרגע בבקשה את הכל. אני רוצה לקיים איתכם ישיבה מעניינת שבה נסקור ביחד כיצד אתם מוכרים, מה אז תגידו לו - לא רוצים? זה לא מעניין אותנו - וודאי תשאלו את עצמכם מה כוונותיו בדיוק, מה מניעיו. אך על פניו נראה, כי בשלב ראשון וללא שום ספק תצטרפו לישיבה המסקרנת. אתם תתיישבו וודאי בחפץ לב היכן שיורה לכם לשבת, בזמן שהשאלה האמיתית תהיה, היכן תתיישב דעתכם, והאם בנוח. כי הכורסאות שעליהן יתיישבו הסבריו במוחכם, יישארו על רצפת הבנתכם הרבה יותר זמן .....קצת סקרנות לא מזיקה .....יופיין של המכירות המוצלחות ביותר נעוץ בידע מנצח ובווירטואוזיות משיכה, סקרנות, ויצירת עניין. במידה ואינכם נכנסים לתחום מכירות מתוך רצון עז לייצרן, הרי שכבר איבדתם מן המרכיב האמיתי: השתתפות כל כלי אופייכם בתוך התהליך. מכירות אינן מיוצרות בצורה טכנית אלא אך ורק מתוך היכולת ליצירת תקשורת מעולה, הקשבה פנטסטית ונסיכת תחושות, יצירת מענה, פתרונות ותצוגת דברים נכונה ומקצועית (יש להבין אם בהתאם לרצונכם או לפי הבנת כיצד הלקוח זקוק לתצוגה זו). כמו גם כמובן, פיתוח ידע אישי מושקע וכולל הבנת אופני שימוש בסוגי טכניקות מכירה שונת ומגוונות. יש להניח כי חלקם של אלו מצויים מזה זמן רב גם אצלך. גם אם בניגוד גמור לכך מכירותיך אינך מצליחות כמצופה. לשם כך טוב שהינך כאן וקורא את הכתבה. טכניקות המתפתחות תוך כדי תנועה מופלא עד כמה קל ניתן לשים לב, כי טכניקת מכירה משתנה ומשנה את צורותיה וגווניה תוך כדי תנועה .לכאורה אתה יודע מה אתה עושה, מבין מצויין מבחינתך מה עליך לעשות, ולפתע תוך כדי טיפול באדם אשר ממול, עולות דחיות, התנהגויות בלתי צפויות (שלך ושלו) ואתה מוטל לתוך זירה מתפתחת אשר אינה עולה בקנה אחד עם הידע המוכר שלך. אתה נמצא בתוך זירת מכירות אמיתית אשר אינה מתפקדת בהתאם למודלים ולשיטות בהם עסקת עד היום.מה שאומר שאינך יודע כיצד למכור או שאינך נוקט כרגע בטכניקה הכי מתאימה? וכיצד תתאים את טכניקת המכירות הכי מתאימה ולפי מה - עוצרים לרגע. לחשיבה מחודשת על הכל ערכן של טכניקות מכירה יפה לשעתן, ובטוח שלא כלפי כל אדם ולקוח. וגם לא כלפי כל מוצר, רעיון או צורך מכירה. ברור כי ניתן להשתמש בטכניקות קלאסיות של הצגת תועלת, של מניית תכונות, של השוואה למוצר אחר, של הקשבה טובה ושיפור הבנת צרכי הלקוח וכן הלאה. אולם, עדיין ישנם לקוחות מהססים, ישנם כאלו אשר לא יצליחו מיידית להתקרב לתחילת קנייה ומקרים נוספים שונים ומגוונים שתפגוש בהם.טכניקות מכירה אמורות לפתור את שלל הבעיות שאמורות לצוץ. הכרת טכניקות מכירה רבות יותר, היא ציוד מושלם למוכר הפיקח.או לזה אשר עדיין אינו כזה והמעוניין להשתפר עד כדי כך.רגע, אז איפה הנקודה במכירה עלינו להבין כי הנקודה המרכזית הינה הדיבור. סוג השיחה, צורת הניסוח, דרכי הניסוחים האופייניות-  מייצרים תחושות , תצוגת דברים אחרת וסוג דינאמיות התקדמות השונה לחלוטין. בתוכם של אלו, מקופלים המפתחות האמיתיים המייצרים את ההצלחה. כדאי לשים לב לטכניקת ההתנהלות הדיבורית (esk- מקצוענות דיבור) המייצרת את הסביבה המיידית של המכירה. יש לשים לב עד כמה אנו נעים "קדימה" עם הלקוח, עד כמה אנו נעים "אחורה" עם הלקוח (ביחס לנתונים, למחיר, לאפשרויות וביחס למצבים נפשיים שונים בנו ובתוכו וכלפי מטרות היעד שלנו כמוכרים או של כולנו ביחד). עצם הגברת הרגישות למהלכי הדיבור תחשוף בפנינו עולם מרהיב ודקיק המתנהל במהלך כל מכירה. זהו עולם הדיבור העוטף את השיחה במעטה דקיק ורגיש במיוחד. כל התייחסות דיבורית יוצרת נקודה, כל שינוי ניסוח עשוי לייצר תחושות אחרות ולגרום, לשפר ולייצר הבנה שונה של העניין. שליטה טובה בסודות ובקסמי דיבור, מייצרת ביטחון מכירתי גבוה יותר ופותרת בעיות רבות ומגוונות. לפני שנפנה לבחינת טכניקות מכירה, עלינו להבין כי הן משתקפות וצצות מתוך עולם הדיבור (כשלב שני לאחר מיקומן בעולם האסטרטגי תכנוני), ועל כן נמקד את תשומת ליבנו הטובה ביותר, ראשית לדיבורנו, ולאחר מכן לדיבורו של הלקוח. ואין זה משנה כלל וכלל אם אנו מוכרים בחנות המשתמשים בטכניקות מכירה, אם אנו אם לילד העומדת איתו במטבח הביתי ומנסה למכור לו גמיעת מר חם בחורף קר, או האם אנו מדברים עם עצמנו ומנסים למכור לנו מוצר, כמו לדוגמה לעשות דיאטה שאנו זקוקים לה לבריאותינו. לסיכום : במקומות רבים הנעלמים מעין, אנו המוכר וגם הלקוח, בפעמים אחרות ורבות אנו הלקוח או המוכר, וקל לגלות כי עולם המכירות מתנהל ונמצא באינספור מקומות. טכניקות מכירה נכונות יסייעו לנו להתמצא בעולם המכירות בצורה משופרת כמיועדות לתחומים רבים. לכן, מוצע וברור כי ככל שנקדיש ביודעין יותר תשומת לב למתרחש אגב כל מכירה שהיא ושיחת מכירה של רעיון, חפץ מוצר או עניין, כך יצוצו ויעלו אל התודעה, אף ללא עזרת מורים - סוגי טכניקות מכירה שאנו משתמשים בהן, או של זה אשר מולנו. חידוד העניין מוסיף, מרתק ומשתלם במיוחד. טכניקת מכירה שבה מאמר זה עשה שימוש הינה סקירה, שימוש בזויות מבט ויצירת עניין (מבלי להביא לסיומו). זוהי טכניקת מכירה משולבת, להבדיל מטכניקת מכירה קצרה וחד מימדית. עירור סקרנות ועניין, גם היא טכניקת מכירה. מתוך תקווה כי זה נוצר ברגע זה. בהצלחה.    
נולדג'וויזר - מנתח ידע ומפתח ידע כותב מקצועי (חבר ארגון הכותבים הישראלי). ממציא תחום ה ESK (מקצוענות דיבור).
http://www.winwrite.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב